Η Μέθοδος

Η Μέθοδος Clinical Pilates

Γράφει η Μαρία Κορογιαννη, Φυσικοθεραπεύτρια PT, MSc

Το Clinical Pilates(Κλινικό ή Θεραπευτικό Πιλάτες)είναι μια ολοκληρωμένη μέθοδος άσκησης η οποία δίνει έμφαση στη σωστή στάση του σώματος, στη σταθεροποίηση του κεντρικού κορμού, στην αναπνοή, στην ισορροπία, στον μϋικό έλεγχο, στη δύναμη και στην ευλυγισία.

Αποτελεί την εξέλιξη της Κλασσικής Μεθόδου Πιλάτες, χρησιμοποιείταιγια την αντιμετώπιση και θεραπεία ποικίλων μυοσκελετικών προβλημάτων σε άτομα όλων των ηλικιών και εφαρμόζεται αποκλειστικά από θεραπευτές πιστοποιημένους στη συγκεκριμένη μέθοδο.

Η Μέθοδος Πιλάτες αναπτύχθηκε στις αρχές του 20 αιώνα από τον ελληνικής καταγωγής και γεννημένο στη Γερμανία Τζόζεφ Πιλάτες, ο οποίος οραματίστηκε μια σειρά ασκήσεων οι οποίες θα αναπτύσσουν το σώμα και το νου, θα τα εναρμονίζουν μεταξύ τους, και θα βοηθουν τους ανθρώπους να γίνουν πιο υγιείς και επομένως πιο ευτυχισμένοι.

Το ενδιαφέρον του για τη θεραπευτική γυμναστική προήλθε από την απόφασή του να βελτιώσει την υγεία του και να δυναμώσει το σώμα του, φιλάσθενο από την παιδική του ηλικία, μια απόφαση που τελικά τον βοήθησε να εφαρμόζει ο ίδιος τη μέθοδό του μέχρι και την όγδοη δεκαετία της ζωής του!

O Tζο Πιλάτες σε ηλικία των 57 και 82 ετών αντίστοιχα!

Το Clinical Pilates είναι Φυσικοθεραπεία

Η Μέθοδος Πιλάτες έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως στις μέρες μας, παράλληλα με την πρόοδο στη Φυσικοθεραπεία, τις Νευροεπιστήμες και τη Φυσική Ιατρική και Αποκατάσταση.

Έτσι, το Clinical Pilates χρησιμοποιείται αυτόνομα ή σε συνδυασμό με την κλασσική φυσικοθεραπεία (ηλεκτροθεραπεία, υπέρηχοι, laser, μάλαξη κλπ) ως ένα αποτελεσματικό μέσο για την αντιμετώπιση μιας ποικιλίας προβλημάτων, κυρίως της μέσης και του αυχένα, αλλά και των άκρων.

Η ευρεία εφαρμογή της αυθεντικής Μεθόδου ενισχύεται από τη διεθνή βιβλιογραφία, η οποία καταδεικνύει ισχυρά ευρήματα που υποστηρίζουν την εφαρμογή των ασκήσεων Clinical Pilates στη διαχείριση του πόνου και των δυσλειτουργιών.

Το Clinical Pilates μπορεί να σας βοηθήσει με τον πόνο

Το Clinical Pilates δεν βελτιώνει μόνο τη μϋική δύναμη, τη σταθερότητα του κορμού και την ελαστικότητα, όπως το Κλασικό Πιλάτες, αλλά μπορεί να μειώσει τον πόνο και να αυξήσει την αντοχή και τη δύναμη μυών και οστών, σε ασθενείς, σε αθλητές, και σε ηλικιωμένους. Ειδικά στους ασθενείς με χρόνιο πόνο τα αποτελέσματα είναι θεαματικά.

Καθώς το Κλινικό Πιλάτες γίνεται με την καθοδήγηση του θεραπευτή μπορεί να αντιμετωπίσει πλήρως την αιτία που δημιουργεί τον πόνο, όχι απλώς τα συμπτώματα.

Το Clinical Pilates είναι εξατομικευμένο και άμεσα θεραπευτικό

Η ίδια η μέθοδος Πιλάτες με τον τρόπο που είναι δομημένη, είναι εξαιρετικά ωφέλιμη για ασθενείς με συγκεκριμένους τραυματισμούς ή προβλήματα. Παρ’όλα αυτά είναι απόλυτα αναγκαίο να εξατομικεύεται για τον κάθε ασκούμενο και να μην αποτελεί ένα ‘εργαλείο γενικής χρήσης’ για τον καθένα.

Το Κλινικό Πιλάτες (σε αντίθεση με τις ‘ομαδικές τάξεις πιλάτες’) αναγνωρίζει αυτό το σημείο-κλειδί, εφαρμόζοντας προσεκτικά επιλεγμένες ασκήσεις σε ασθενείς με συγκεκριμένες θεραπευτικές ενδείξεις. Αυτό είναι κάτι που εξασφαλίζει τα μέγιστα θεραπευτικά οφέλη, ενώ συγχρόνως ελαχιστοποιεί την πιθανότητα τραυματισμού ή επιδείνωσης της πάθησης.

Το ‘απλό’ Πιλάτες πραγματοποιείται από έναν δάσκαλο Πιλάτες ή γυμναστή, ενώ το Κλινικό Πιλάτες συνταγογραφείται και εκτελείται με την επίβλεψη και καθοδήγηση ενός Φυσικοθεραπευτή, πιστοποιημένα ειδικευμένου στη Μέθοδο Clinical Pilates.

Αυτή η διαφορά είναι πολύ σημαντική γιατί ένας Φυσικοθεραπευτής διαθέτει λόγω σπουδών μία εις βάθος γνώση του μηχανισμού κάκωσης, της παθολογίας, της φυσιολογίας του σώματος, της εμβιομηχανικής, της κινησιολογίας και όλων των παραμέτρων θεραπείας. Αυτές οι γνώσεις είναι που επιτρέπουν σε έναν φυσικοθεραπευτή να αξιολογήσει κάθε ασθενή ατομικά και να καθορίσει ποιες ασκήσεις θα είναι οι πιο αποτελεσματικές για αυτόν.

CYMERA_20150131_192650

Το Clinical Pilates είναι για τον καθένα

Το Clinical Pilates μπορεί να βοηθήσει σε μια ποικιλία συμπτωμάτων και παθήσεων, από τις απλές ημικρανίες και τους πονοκέφαλους τάσης, τους χρόνιους πόνους στην πλάτη, τη μέση και τον αυχένα, την αστάθεια, τη χρόνια κόπωση, αναπνευστικά προβλήματα, μέχρι τις πιο σοβαρές μετεγχειρητικές και μετατραυματικές καταστάσεις και, φυσικά, εφαρμόζεται άφοβα σε όλες τις ηλικίες.

Εάν υποφέρετε από πόνο και δυσλειτουργία, ή απλώς ενδιαφέρεστε να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας με τον πιο φυσικό και αποτελεσματικό τρόπο, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου, συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας στην παρακάτω φόρμα επικοινωνίας, για να συζητήσουμε το κατάλληλο για εσάς πρόγραμμα Clinical Pilates.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s